Consumer Awareness in the Adoption of Microgeneration Technologies: An Empirical Investigation in the Republic of Ireland
Claus Michelsen, A. O´Driscol, M.R. Mullen, Marius Claudy
Renewable and Sustainable Energy Reviews,
2010
Abstract
Despite major policy and marketing efforts, the uptake of microgeneration technologies in most European countries remains low. Whereas most academic studies and policy reports aim to identify the underlying reasons why people buy these new technologies, they often fail to assess the general level of consumer awareness. The process of adopting an innovation, however, shows that awareness is a prerequisite which needs to be understood before adoption can be addressed. This paper takes a closer look at awareness of microgeneration and presents the results from a nationally representative study conducted in the Republic of Ireland. Findings from logistic regressions clearly indicate that awareness varies significantly between the individual technologies and customer segments. The paper concludes with implications for policy makers and marketers aiming to promote microgeneration technologies in consumer markets.
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Wirtschaftspolitische Beratung im Zeichen der Transformation: das Institut für Wirtschaftsforschung Halle
Ulrich Blum, Martin T. W. Rosenfeld
Zeitschrift für Politikberatung,
2008
Abstract
The paper analyzes the role of scientific policy advice in modern democratic societies in general and the role of the Halle Institute for Economic Research as one of the major German economic research institutes in particular. It shows that public funded institutions must be politically independent in order to turn theory and evidence based knowledge into political advice. Typical communication channels are contract research and public hearings as well as publications in economic policy journals, a frequent presence in other print media, radio, television and internet.
The Halle Institute for Economic Research focuses on macroeconomic analyses and forecasting. In addition it scrutinizes structural change and transformation processes from a regional, innovation system, competition and urban perspective.
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Auswärtige Betriebe und Innovationstätigkeit in Ostdeutschland
Jutta Günther, Oliver Gebhardt
One-off Publications,
No. 2,
2005
Abstract
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03.11.2005 • 40/2005
Ostdeutsches Baugewerbe im Oktober 2005
Laut der Oktober-Umfrage des IWH unter 300 ostdeutschen Unternehmen bessert sich das Geschäftsklima im Baugewerbe zum Jahresende hin. Sowohl die Geschäftslage als auch die Geschäftsaussichten werden günstiger eingeschätzt als im Jahr zuvor.
Brigitte Loose
26.07.2011 • 28/2011
Ostdeutsche Wirtschaft im Jahr 2011: Trotz Wachstumsbeschleunigung keine Fortschritte im gesamtwirtschaftlichen Aufholprozess
Die ostdeutsche Wirtschaft schlägt in diesem Jahr ein höheres Wachstumstempo als im Jahr nach der Krise an. Während das bislang vom Export getriebene Erholungsmuster die Ausrichtung der ostdeutschen Produktion auf die Güternachfrage im Inland weniger ansprach und der Anstieg des Bruttoinlandsproduktes (BIP) von 2% im vergangenen Jahr deutlich hinter der deutschlandweiten Rate von 3,6% zurückblieb, wird sich das Wachstum im Jahr 2011 auf 2,8% beschleunigen. Ausschlaggebend ist der Wechsel der Auftriebskräfte in Deutschland auf die Nachfrage nach Investitions- und nach Konsumgütern. Treibende Kraft bleibt die Industrie, die bereits 2010 dank der Integration in die gesamtdeutschen Wertschöpfungsketten fast so kräftig zulegte wie in Westdeutschland. In diesem Jahr kommen jedoch auch das Baugewerbe und die konsumnahen Dienstleistungsbereiche in Schwung.
Brigitte Loose
External economic problems in Central and Eastern Europe continue despite improved growth prospects
Axel Brüggemann
Wirtschaft im Wandel,
No. 1,
2000
Abstract
Mit der Überwindung der Asien- und Russlandkrise haben sich die Wachstumsaussichten der mittel- und osteuropäischen Länder verbessert. Die größten Erfolge konnten diejenigen Länder erzielen, die am konsequentesten Reformen durchgeführt haben. Gleichwohl bestehen für alle Länder wirtschaftspolitische Herausforderungen bei der Reduzierung außenwirtschaftlicher Ungleichgewichte.
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Capital movements, migration and trade considering transaction costs
Michael Seifert
IWH Discussion Papers,
No. 80,
1998
Abstract
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Does It Pay to Have Friends? Social Ties and Executive Appointments in Banking
Allen N. Berger, Thomas Kick, Michael Koetter, Klaus Schaeck
Journal of Banking and Finance,
No. 6,
2013
Abstract
We exploit a unique sample to analyze how homophily (affinity for similar others) and social ties affect career outcomes in banking. We test if these factors increase the probability that the appointee to an executive board is an outsider without previous employment at the bank compared to being an insider. Homophily based on age and gender increase the chances of the outsider appointments. Similar educational backgrounds, in contrast, reduce the chance that the appointee is an outsider. Greater social ties also increase the probability of an outside appointment. Results from a duration model show that larger age differences shorten tenure significantly, whereas gender similarities barely affect tenure. Differences in educational backgrounds affect tenure differently across the banking sectors. Maintaining more contacts to the executive board reduces tenure. We also find weak evidence that social ties are associated with reduced profitability, consistent with cronyism in banking.
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09.07.2015 • 28/2015
IWH positiv evaluiert und zur Weiterförderung empfohlen
Der Senat der Leibniz-Gemeinschaft, ein Verbund von 89 Forschungseinrichtungen, hat das Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle (IWH) in seiner heutigen Sitzung zur Weiterförderung empfohlen. Es seien „überzeugende Maßnahmen zur Reform des IWH ergriffen worden, die zu deutlichen Verbesserungen führten“. Auch sei es dem IWH gelungen, personelle Vakanzen „sehr gut wiederzubesetzen“. Das IWH war im vergangenen November von einer externen Bewertungsgruppe begutachtet worden.
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14.07.2015 • 29/2015
IWH-Industrieumfrage im zweiten Quartal 2015: Nur die Konsumgüterhersteller erwarten florierende Geschäfte
Im Verarbeitenden Gewerbe Ostdeutschlands setzt sich die gedämpfte Stimmung des ersten Quartals 2015 auch im zweiten fort. Das geht aus den Ergebnissen der IWH-Industrieumfrage unter rund 300 Unternehmen hervor. Die saldierten Urteile der Unternehmen über ihre aktuelle Geschäftslage gingen gegenüber dem Vorquartal um sechs Punkte zurück. Das ist der zweite Rückgang in Folge. Auch die Aussichten trübten sich zum zweiten Mal ein. Hier sank der Saldo um sieben Punkte.
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